Inzet bij evenementen
Calamiteiten, groot en klein, kunnen evenementen letterlijk tot een ramp maken. Als een evenement of sportwedstrijd georganiseerd wordt, behoort EHBO te staan in het draaiboek. Er bestaat tenslotte een aanzienlijke kans op ongevallen wanneer veel mensen tegelijkertijd op de been zijn of sportieve prestaties leveren. Schaafwonden en botbreuken bijvoorbeeld, maar ook oververhitting en onjuist alcohol- en drugsgebruik komen voor. Als er wat gebeurt, moet deskundige hulp erger voorkomen. Vandaar dat veel vergunningen en verzekeringen de aanwezigheid van die hulp verplicht stellen bij evenementen. De EHBO-vereniging Doornspijk-Elburg kan die eerste hulp voor evenementen organiseren op grond van ruime ervaring en professionaliteit. Jaarlijks wordt de vereniging tientallen keren gevraagd om bij een evenement aanwezig te zijn. Dit zijn zeer uiteenlopende evenementen, van feesten tot sportevenementen, van uitvaarten tot demonstraties. Heldere afspraken Een veilig evenement begint met heldere afspraken. De basisgegevens die we daarvoor nodig hebben, vragen we op het aanvraagformulier evenementeninzet. We denken graag met u mee. Zo geven wij advies wat in bepaalde situaties het beste kan gebeuren, zoals bij extreem warm weer voor voldoende drinken zorgen of bij koud en nat weer voor warme dranken zorgen. Simpele dingen, maar het wordt vaak vergeten. Bij grote evenementen overleggen we vooraf met de organisatie wat het beste is voor dat evenement. Wat verwachten we van u De EHBO Doornspijk-Elburg verwacht van u:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de evenementencoördinator, wiens gegevens u kunt vinden op de pagina "Over ons". |
|